Thursday, April 2, 2009

Resepi Chocolate Moist Cake

Hi...saya nak berkongsi resepi choc moist cake versi lain lak,sebelum ni dah ada satu resepi.Kepada anda yang suka mencuba resepi baru dan belum lagi mencuba resepi ni,silalah cuba yer.Thanks to kak Misliha yg sudi berkongsi resepi ni..mintak halal kak.


CHOCOLATE MOIST CAKE
Sumber : Kak Misliha

Bahan-bahan :
250gm butter
300gm castor sugar
1tbsp ovallete
6biji telur

Diayak :
250gm tepung
2 tsp baking powder
1½ tsp soda bicarbonate

Bahan2 paste
1 cawan serbuk koko
1¼ cawan air
60gm gula castor
1tbsp serbuk nescafe segera - optional

TOPPING CAKE
300 gm Cooking Chocolate
200 gm Whipping Cream
1 tsp butter

Cara-cara:

1. Pukul butter + castor sugar + ovellate sehingga kembang, masukkan telur satu persatu.
2. Masukkan tepung yang telah di ayak bersama soda bicarbonate + baking powder
berselang seli dengan paste.
3. Bakar pada suhu 170 darjah, selepas setengah jam turunkan suhu ke 150 darjah bergantung pada oven masing-masing.



7 comments:

Bradpetehoops said...

Nice and delicious chocolates and nice family!

zai said...

Hi,Bradpetehoops...

Nooryati said...

salam zai..
jom gi belajar cistart dgn Chef norani 12/4 ini.
InsyaAllah jika xde halangan mungkin akak gi join kelas itu..

zai said...

Molek sgt la tu Kak Noor,saya dah daftar pun.Jumpa akak akak kat sana nanti yer...

Nooryati said...

amboi..cepatnya zai daftar..
ok no problem..akak akan daftar nanti..jumpa disana ye..

zai said...

Minggu lepas daftar,sebenarnyer sejak mula2 kak Ani buat kelas ni,memang dah niat nak pergi,sekarang baru ada rezeki dan kesempatan.

IdzaRis79 said...

sedapnya kak!!!